Bonyolult

2010. március 3., szerda

| | |
Belegondoltatok már abba, hogy minden, minden munkakör emberekhez köthető? Mármint úgy értem, hogy ez az egész munka dolog egy hatalmas nagy ember-körforgás. És minden munkakör visszavezethető a termelői szektorban dolgozó "kisemberekhez".
Pl. vegyük ezt a call centert. Ha csak azt nézzük, hogy a munkánk feltételeit a takarító brigád biztosítja, akik elmosogatnak, beszerzik a tejet, a cukrot, hogy a kávénkba legyen mit tenni. Pótolják a teát, citromlevet, az eltörött és eltűnt tányér készletet. No és persze tisztán tartják az épületet, valamint az asztalokat, gépeket.
Ahhoz, hogy az ő munkájuk biztosítva legyen (t.i. legyen elegendő tisztítószer, vagy hogy be tudják szerezni a pótolandó dolgokat), az ő munkájuk mögött is egy másik emberkör áll. Pl. el kell menniük a Tesco-ba, hogy megvegyék ezeket a dolgokat. Ott ugye szintén munkakörök alapulnak az ő igényeikre-vagy közvetetten a miéinkre-, hisz ugye mások meg azzal keresik a betevőt, hogy a polcokra helyezik a számunkra szükséges beszerzendőket.

Na de a Tesco-s dolgozók munkakörülményeinek megteremtésével is foglalkoznak valakik -pl a gyártók / termelők, akik által elkészül az adott termék (pl egy flakon mosogatószer). És ez így megy, mindaddig, míg szövevényes, bonyult elágazások után körbe nem ér az egész.

Hú, ez nem lett valami közérthető poszt. Mindegy. A konyhába belépve, megpillantván a takarítót, jutott ez mind eszembe, miközben a géppel lefőzettem magamnak egy kávét.

(képeket meg egyelőre nem enged feltenni ez a benti gép..most amúgyis valami furcsaság van, hogy ilyenkor írhatok bejegyzést, holott eddig fél 6ig nem lehetett használni a szervert.)

0 csiripelés: