A főhős (akit Natalie Portman olyan hihetően és -egész egyszerűen nincs rá jobb szó- tökéletesen alakít) meghasonulását szépen felépített folyamatként láthatjuk, apró, halovány mozzanatokkal előrehaladva a történetben.
108 olyan percet élhet át a néző, amelyben garantáltan egyetlen egy sem marad érdektelenül, sőt mi több, megfeszülten bámultam a képernyőt, megjegyzem, tátott szájjal. A film dinamikája hasonul a történethez, az elején egy fehér tündérvilágban a bájos tündérkirálylányt látjuk, ahogyan a tökéletes, illetve annak tűnő életét éli. A gondoskodó anya még a fülbevalót is kiveszi pici lánya füléből elalváskor, ám a családi idill egyhamar változni látszik, s mindössze azáltal, hogy másik szemszögből vizsgáljuk ("Nem minden az, aminek látszik"). A kulcs momentum a hőn áhított főszerep megkapása -értelem szerűen-, mely magával hozza a főhős karakterében bekövetkezett átalakulást is. A főszereplő Nina olyannyira vágyott a szerepre, hogy maga is átalakuláson megy keresztül -csak ő éppen az elméjében éli meg mindezt.
Izgalmas, olykor ijesztő, rémisztő képsorokat látunk, tele érzelemmel -ott, ahol kell. Olykor egy Márquez-éhez hasonló világban éreztem magam, vagyis olyanban, ami magával sodor, visz, az egekbe repít, majd a végén jól földhöz vág.
A balett táncosok életét is hűen visszaadó történethez már csak annyit fűznék hozzá, hogy a maga nemében is egész egyszerűen zseniális, nem beszélve arról, hogy a rendező noha nagy fejszébe vágta a fejszéjét, mégis minden szálat elvarrt, egyetlen tátongó lyukat sem hagyva maga után. S hogy a végső tökéletességet sikerült-e elérni, azt maguk az utolsó filmkockák is elárulják.
2 csiripelés:
jól megy a filmkritika írása :)
Köszi :P
Megjegyzés küldése